piątek, 8 kwietnia 2016

Marokańskie szklaneczki do herbaty

Rekonesans fotograficzny można odbyć po różnych miejscach i obiektach. Wymyśliłam sobie, że zrobię go po... marokańskich szklaneczkach do herbaty. Bo wiem, że się Wam one bardzo podobają i są popularną pamiątką z wakacji. Oczywiście jeśli możecie sobie pozwolić na przewożenie przedmiotów delikatnych. Może nie mieszkam na codzień w Maroku ale w moim mieście (Granada) jest sporo arabskich kramów, w których można te wszystkie cuda kupić a jak nie (bo ceny wyższe) to przynajmniej na nie popatrzeć. Wiekszosc handlarzy to Marokańczycy. Szklaneczki są tam również, do wyboru do koloru, w zestawach.

Marokańskie szklaneczki do herbaty

Posiadam w domu sporo takich szklaneczek ale przezroczystych z wygrawerowanymi skromnymi motywami roślinnymi lub bez dekoracji. Nie z turystycznego bazaru ale otrzymanych w prezencie od rodziny z marokańskiego domu. Przynajmniej wiadomo, że oryginalne. Są one malutkie i podaje się w nich zielono – miętową marokańską herbatę. Sposób jej parzenia w moim czajniku i wspomnianych szklaneczkach prezentowałam TUTAJ. A teraz czas na parę kolorowych zdjęć z bazarów.


Mam nadzieję, że jak nabiorę wiekszej praktyki to uda mi się zrobić jakiś przewodnik jak fotografować arabskie bazary bez ryzyka. Jestem zdania, żeby robić zdjęcie kiedy nikt nie patrzy. A jeśli tak to warto się spytać o pozwolenie. Ale z tym też różnie bywa, bo dla sprzedawcy jest to pretekst aby zaproponować ci kupno czegoś, co kupić nie chciałeś a najlepiej tego co fotografujesz. Jeśli akurat coś kupiłeś, choćby drobiazg, branzoletkę, kadzidełko... po wynegocjowaniu niższej cen możesz się spytać o zrobienie zdjęcia, wtedy chętnie pozwolą.


Marokańskie szklaneczki do herbaty
Marokańskie szklaneczki do herbaty

Ja musiałam być ostrożna, by sasiądujący ze sobą sprzedawcy nie skapnęli się, że fotografuje akurat szklaneczki i dlaczego tylko je. Wielu z nich myślało, że będę fotografować ich samch co jest naruszeniem prywatności. Musiałam podkreślać, że chodzi mi o produkty a nie o osoby. Na szczęście zrozumieli i tak oto mam te parę zdjęć.


Marokańskie szklaneczki do herbaty
Marokańskie szklaneczki do herbaty
Marokańskie szklaneczki do herbaty
Marokańskie szklaneczki do herbaty
Marokańskie szklaneczki do herbaty
Marokańskie szklaneczki do herbaty
Marokańskie szklaneczki do herbaty
Marokańskie szklaneczki do herbaty
Marokańskie szklaneczki do herbaty
Marokańskie szklaneczki do herbaty
Marokańskie szklaneczki do herbaty

Zdjęcia: Dorkita

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Disqus - Kuskus, czyli Zapraszam na Feedback ;)